loading...
تفریحی سرگرمی سلمان فان
آخرین ارسال های انجمن
salman بازدید : 227 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (1)

 

 

در شهرستان سارى میدان و بلواری وجود دارد (جاده منتهی به دریای مازندران) که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به نام «فرح آباد» (منتسب به همسر رسمی شاه) نام گذاری شده بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام «خزر» تغییر نام یافت.

 

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و تحقیقات مورخان نشان داد که «خزر» نام یک قوم بیگانه است و به همین دلیل پس از تغییر نام دریای خزر به دریای مازندران، نام این میدان و بلوار نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

 

پس از مدت ها یک بام و دوهوا نیز بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ساری، نام میدان با عنوان «خزر» و نام بلوار به نام «شهید بهشتی» رسما ثبت گردید.
 
اما متاسفانه در نوروز امسال نام بلوار شهید بهشتی و میدان خزر به نام ميدان و بلوار فرح آباد! (نام قبل از انقلاب) تغيير يافت.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط رضاشریعتی در تاریخ 1392/01/18 و 12:11 دقیقه ارسال شده است

روز گذشته یک پایگاه خبری با درج خبری با این تیتر"ارادت شهرداری ساری به همسر شاه"نامگذاری میدان فرح آباد ساری را با نوشتن این مطلب که در شهرستان سارى میدان و بلواری وجود دارد (جاده منتهی به دریای مازندران) که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به نام «فرح آباد» (منتسب به همسر رسمی شاه) نام گذاری شده بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام «خزر» تغییر نام یافت، زیر سوال برد.

بدون آنکه خبرنگار اجتماعی این پایگاه ذره ای از تاریخ منطقه فرح آباد ساری و نامگذاری این بلوار بداند،به شهرداری ساری حمله کرده و بطور تلویحی شورای شهر را نسبت به نامگذاری اماکن و معابر شهر بدون حساسیت و یا بقولی بی تفاوت خواند.

در ابتدا باید از یک پایگاه خبری پرسد چطور بدون اطلاع از موقعیت فرهنگی و تاریخی منطقه،خبری را در سایت منتشر می کند؟

و از همه مهمتر وقتی با اعتراض کاربران در بی اطلاعی نامگذاری این منطقه روبرو می شود فقط بسنده به تغییر تیتر کرده اما هیچ تغییری در اصل خبر که نوشته است در شهرستان سارى میدان و بلواری وجود دارد (جاده منتهی به دریای مازندران) که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به نام «فرح آباد» (منتسب به همسر رسمی شاه) نام گذاری شده بود، صورت نمی دهد.

آیا تنها واکنش نشان دادن آنهم پس از اعتراض کاربران به این خبر و تغییر جزئی در تیتر نه تنها پایبندی به اخلاق رسانه ای را نشان نمی دهد بلکه در اذهان کاربران به این نکته که نه تنها سایت دست به جعل تاریخ زده بلکه بر اصرار ورزیدن براین جعل تاریخی هدفی از روی غرض یا مرض دنبال می کند؟

بهر حال باید از سایت خبری بولتن نیوز که یک سایت ارزشی نیز شناخته شده است پرسید علت این جعل تاریخی در روز روشن چیست؟و چرا گردانندگان سایت مصر بر جعل تاریخی هستند ؟

لازم به ذکر است،در 450 سال قبل یعنی در دوران صفویه فرح آباد در تاریخ و گذشته های باستانی اش "شهر طاهان" نامیده می شد.

و زمانیکه شاه عباس اول(بزرگ) به مازندران آمد و از این منطقه بازدید کرده و قصد احداث یک کاخ جامع و شهر جدیدی با معماری اصفهان و تاسیس"دارالسلطنه تابستانی صفویه" در آن داشت، به تناسب فلسفه انتخابی این منطقه که بخاطر خوش آب و هوایی و چشم اندازهای بسیار زیبایش گزینش شده بود، نام ماندنی"فرح بـاد" و به عبارتی هم "فرح آباد"بجای"طاهان" را برگزید و از آن پس بنام "فرح آباد"درجغرافیای کشــور اشتهار یافت و طاهان به تاریخ پیوست.

اگر نگاهی اجمالی به این منطقه اعم از آثار باستانی و فرهنگی و مذهبی داشته باشیم که نمونه شاخص آن را در در کارنامه ایثارگری مردمان این منطقه در هشت سال دفاع مقدس بخوبی مشاهده خواهیم کرد، به خوبی روشن است نامگذاری جاده ای که منتهی به این روستای تاریخی در شهرستان ساری می شود بنا برهمان علتی کهنامگذاری معابر و خیابان ها تشکیل دهنده هویت شهری و معرف آن شهر به دیگران می‌باشد، بوده است .

حال یک پایگاه خبری بنا بر تشابه اسمی (که اگر از هر منظری به این مساله نگاه کنیم سنخینی هم با نام همسر شاه نمی بینیم) کاملا از روی بی اطلاعی دست به انتشار خبری کذب با جعل تاریخ می زند.

بهتر است سایت مذکور قبل از انتشار اخبار اینچنینی حتی شده با یک جستجوی کوتاه در فضای مجازی تاریخچه مختصری از آن مکان را اطلاع یابد تا هویت اطلاع رسانی خود را با جعل تاریخی زیر سوال نبرد. / بلاغ


سلام به شما...من مدیر این وب هستم و کاملاً بی خبرم از این حرفا و نمیخوام تو این مسائل دخالت کنم...من فقط مطلبو واسه عموم گذاشتم مثل صد تا سایته دیگه...بهر حال اگه از مقامات تذکری بگیرم سریعاً مطلب رو پاک میکنم و عذرخواهی میکنم...با تشکر


کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلمان فان از فروردین 1392 کار خود را رسمی آغاز کرد و فعلاً هم توانسته به جای پیشرفت خوبی برسد.امیدوارم منو همراهی کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبرنامه

    Enter your email address:

    Delivered by FeedBurner

    آمار سایت
  • کل مطالب : 562
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 92
  • تعداد اعضا : 17
  • آی پی امروز : 302
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 576
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,074
  • بازدید ماه : 2,074
  • بازدید سال : 48,133
  • بازدید کلی : 313,102